הרה"ר לאו: "אין חשש פיקוח נפש בעבודות הרכבת"

כנציג הרבנים הראשיים אבקש להודיע כי עמדתנו היא שהעבודות בגינן התקבלה בקשה מהרכבת לביצוע בשבת אינן מאושרות ולא ניתן לבצען במהלך השבת היות ואין בהן פיקוח נפש
איתי גדסי 1 Comment on הרה"ר לאו: "אין חשש פיקוח נפש בעבודות הרכבת"

הרב הראשי לישראל הודיע כי כי חשש פיקוח נפש בעבודות הרכבת בשבת • מנכ"ל הרבנות משה דגן הביע את עמדת הראשל"צ נגד העבודות בשבת • באופוזיציה קולות זועמים נגד ההסכמות עם החרדים

השר כץ וראה"מ נתניהו בנסיעת ברכבת צילום: קובי גדעון, לע"מ
כנציג הרבנים הראשיים אבקש להודיע כי עמדתנו היא שהעבודות בגינן התקבלה בקשה מהרכבת לביצוע בשבת אינן מאושרות ולא ניתן לבצען במהלך השבת היות ואין בהן פיקוח נפש
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעות ספורות לפני כניסת השבת, הודיע מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן לוועדה שהוקמה בלשכת ראש הממשלה כי עמדת הרבנות הראשית היא שאין בעבודות הרכבת פיקוח נפש, ולכן אינן דוחות את השבת.

הודעה זו עשויה להכניס את המערכת הפוליטית לטלטלה. הרבנים קובעים כי העבודות ברכבת ישראל אינן נכללות בהגדרת 'פיקוח נפש', ובשל כך, אין כל מקום לאשרם.

עם צאת השבת האחרונה – כשממדי חילולי השבת בעבודות הרכבת התוודעו בציבור – התעוררה סערה ציבורית נרחבת, כשהח"כים החרדים פצחו בסדרת איומים, פגישות, והצהרות, עד לסיכום המיוחל עם נתניהו להקמת ועדה שתחליט אלו עבודות יתקיימו בשבת, ואלו יצומצמו.

משה דגן כתב במכתבו לוועדה כי "כנציג הרבנים הראשיים והרבנות הראשית אבקש להודיע כי עמדתנו היא שהעבודות בגינן התקבלה בקשה מהרכבת לביצוע בשבת פרשת ראה אינן מאושרות ולא ניתן לבצען במהלך השבת היות ואין בהן היבטי פיקוח נפש".

גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו התייחס אף הוא היום לסוגיית העבודות ברכבת ישראל ביום שבת. במכתב ששלח היום לשר הבריאות יעקב ליצמן בו כתב כי "לאור הנתונים שהוצגו לנו, לא ניתן לקבוע כי ישנו חשש פיקוח נפש הדוחה שבת".

הרב הראשי לאו עוקץ במכתבו את מנכל הרבנות הראשית משה דגן, שכזכור נבחר במחטף בניגוד לדעתו, וכותב כי מכתבו לשר ליצמן הוא "לאור הבהרת הראשל"צ שבאה לידי ביטוי בהודעת מנכ"ל הרבנות משה דגן".

ל"קול חי" נודע כי הודעת מנכ"ל הרבנות משה דגן נשלחה שלא בידיעתו של הרב הראשי הרב דוד לאו, אלא על דעת הראשל"צ הגר"י יוסף בלבד. לכן טרח הגר"ד לאו להבהיר את עמדתו במכתבו לשר הבריאות ליצמן.

דובר הרבנות הראשית הכחיש לפני זמן קצר את הפרסום על דברי מנכ"ל הרבנות משה דגן, ומסר כי "משה דגן מנכ״ל הרבנות לא הוציא שום הודעה רשמית מטעמו. וכי מדובר כנראה בהדלפה של מייל באיזשהו שלב של הדיונים".

לאור הכחשת הדברים, פנינו לדובר הרבנות, אך עד כה טרם נמסרה לנו עמדת הרבנות הרשמית, בנוגע לעבודות הרכבת בשבת.

לחוות דעת ההלכתית ישנה השלכה פוליטית קריטית. בעוד נתניהו ניסה בשבוע האחרון להנמיך את גובה הלהבות, ללהטט בין ריצוי החרדים, ניהול העימות האישי עם שר התחבורה ישראל כץ, והניסיון לא להיתפס כנכנע לדרישות – חוות הדעת ההלכתית של הרבנים הראשיים מגיעה ודוחקת את כל הצדדים לפינה, מוליכה אותם אל הקצה, ומחייבת הכרעה מיידית וחד משמעית.

האם רכבת ישראל תשבות? כיצד יגיבו הח"כים החרדים? – שעות, ימים ושבתות יגידו.

5c7804d4-8858-484b-a040-b4c07a2ff93f

פעילי מרצ וחברי הכנסת של המפלגה הפגינו היום (ו') מול תחנת רכבת מרכז (ארלוזורוב) בתל אביב, זאת במחאה על "כניעתו של רה״מ נתניהו לתכתיבי הסיעות החרדיות, שתביא לאי הפעלתה של הרכבת בימי שישי ושבת".

בהפגנה משתתפים יו״ר מרצ, זהבה גלאון, יו״ר הסיעה בכנסת, אילן גילאון, וחברות הכנסת תמר זנדברג ומיכל רוזין. גלאון: ״אם עבודות התשתית לא יפעלו כסדרן, תגיש מרצ תביעה ייצוגית בהיקף של מאות מיליוני שקלים.״

ח״כ מירב מיכאלי: ״נתניהו מוכן למכור כל דבר, גם את החיילות והחיילים ושאר ציבור משתמשי התחבורה הציבורית. היה ברור שהוא נבהל מאיומי החרדים בשבוע שעבר אבל אפילו בסטנדרטים שלו זו התקפלות מבישה. הרי לנתניהו לא אכפת מהשבת או ממי שאין להם רכב פרטי. הדבר היחיד שמדריך אותו בקבלת החלטות הוא ההישרדות שלו בתפקיד״.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    טפשים מטופשים בני טפשים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מה הקשר בין עבודות הרכבת לבין החרדים הסיבה שלא עובדים בשבת איננה קשורה כלל לחרדים זה קשור ליהודי בכל מקום באשר הוא בין אם הוא רוצה ובין אם לא, בתורה כתוב מחלליה מות יומת נקודה פסיק סוף ואין מה להתווכח בנושא לא קשור לביבי ולא לחרדים ודי לבלבל את המוח תגידו תודה שמצילים אותכם מעונש מוות אידיוטים ואדיוטות!!!!!!!!!!!!!!!1111